Klima aletinin tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor hazırlamak yürekin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin kez gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koskocaman kullanım düzlükını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hengâm 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, elan palas ve feyizli yaşayabilmek yürekin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafatlı olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut hizmetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek ilgi etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık oldu. Daha çok klima yoksuz hizmetyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce hizmetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor amortisörı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak yürekin kullanılan bir amortisör olmaktan çıayalp, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen amortisör yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği katsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana tatminkâr seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, harbi montaj uygulamalarının gestaltlmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima amortisörı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak küçümencik bir taharri gestaltlmalıdır.